کیامهرکیامهر، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 22 روز سن داره

بهاری پسرم ، کیامهر

پسرک دارد پسر می شود

1392/10/11 14:52
نویسنده : مامان کیامهر
497 بازدید
اشتراک گذاری

پسرک دارد خیلی بزرگ می شود آنقدر که  متملکاتش را دارد گسترش می دهد در حد متصاحب شدن لپ تابمان که عصای دستمان بود یک روزی!

 این روزها نشانه های بزرگی را بیشتر بروز می دهد ، مثلا متقاعد کردنمان با انواع و اقسام دلایل مربوط و نا مربوط برای دیدن کارتون مورد علاقه اش یعنی : Peppa Pig  که این روزها تمام ذهنش را در گیر کرده و من تمام توانم را برای قانون مند کردن تماشایش دارم به کار می بندمآخ

وقت

ی صبح با صدای تپ تپ  پاهای کوچکش  که  می آید تا مهربانانه بیدارم  کند  و با صدایی که هنوز خوب صاف نشده  و بیدار ،از خوابی که شب دیده با تک تک جزئیاتش  برایم تعریف کند  یعنی که من بزرگ شده ام .خیلی بزرگمشغول تلفن

 وقتی    میگوید من از این غذا بدم میاد  یا به به چقدر این غذای خوش بویی است یعنی  من دیگر آن کیامهری نیستم که بتوانید با بازی و رل بازی کردن غذا را در دهانم بچپانید! من برای خودم کسی شده ام!بغل

از بادی لنگوییج منحصر بفردش گرفته تا میمیک صورتش موقع حرف زدن تا حس بزرگی و نصیحت کردنش ، موجب می شود که گاهی به سنش شک کنیم تعجب

مجموع گفته ها و ناگفته هایم در مورد این موجود دوست داشتنی منجر می شود به اینکه :

نکند در دنیای کودکیش جا بمانیم ، او هی بزرگ و بزرگ تر شود و ما گول جثه اش که اتفاقا ریز نقش و کوچک است  را بخوریم و ذهنمان در موردش کوچک فکر کند ! خیلی باید مراقب بود!

البته ما یعنی من و پدرش ، قبل از زمینی شدن کودکمان در مورد توقعاتمان از او خیلی فکر کردیم که البته این بواسطه پیشنهاد  پدر دانایش بود . ما قرار گذاشتیم با خودمان که پدر مادر متوقعی نباشیم . شرایط خیلی تغییر کرده ، آدمها ، احساسات ، عواطف و ما هم مستثنی نیستیم و کودکمان نیز !

ما در درجه اول برای خوشایند خودمان او را به این دنیا دعوت نمودیم برای تجربه حس زیبا و عمیق "مادری" و "پدری" .

وظیفه داریم هر آنچه در توان داریم برای خوشبختی اش به کار ببریم ، خوب تربیتش کنیم و درست ! از این به بعدش با اوست که چه کند ، خودش تصمیم میگیرد چقدر بخواهدمان و چقدر مانند ما باشد ، ما فقط به او می گوییم برای ما مهم ترین بوده و هست .

ما هستی مان را فدای او خواهیم کرد و آغوشمان را برایش  باز باز . از اشتیاقمان برای دیدن و در آغوش کشیدنش کم نمی شود .

 هر آنکه و آنچه او بخواهد،  ما بیشتر !

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (2)

sahar
28 آذر 92 13:47
الهام مامان علیرضا
28 آذر 92 16:35
چه احساسِ زیبا و دل انگیزی من معتقدم که برای تربیت بچه ای که از نسلِ متفاوتی ست و نیازهای متفاوتی دارد باید متفاوت بود از همه نظر
مامان کیامهر
پاسخ
کاملا موافقم هر چند خیلی سخته ولی راه درست همینه