کیامهرکیامهر، تا این لحظه: 13 سال و 1 ماه و 18 روز سن داره

بهاری پسرم ، کیامهر

کارتون

1392/9/27 18:15
نویسنده : مامان کیامهر
271 بازدید
اشتراک گذاری

در جستجوی راهی برای آموزش کودک دو زبانه با وبلاگ دوست عزیز (ساحل مادر هیوا) آشنا شدم و پس از استفاده از تجربیات ارزنده شون و کتابی که نوشتن کار را آغاز کردم . اطلاعات بیشتر در وبلاگشون هست.

یکی از مجموعه هایی که باید توسط کودک دیده بشه Peppa pig هست . با انیمیشنی بسیــــــــــــــار زیبا و جذاب ! ماجرای 4 خوک (دو بچه و مادر و پدر) با اتفاقات دنیای واقعی . بسیار آموزنده و شاد . تلفظ ها هم بی نهایت عالی!

دیدن این مجموعه تنها یک مرحله است  اما :

به دلیل علاقه باور نکردنی کیامهر ،ما 2 ماهه که تو همین فاز متوقف شدیم و هدفمان که همانا استفاده از 5،6 مجموعه دیگر است تا همین لحظه در هاله ای از یاس قرار گرفته متفکر

در دنیای واقعی حرکات و سکنات و گفتارشان جایگاه ویژه ای دارد . حتی ماجراهایشان به عنوان داستان بی کم و کثر از زبان شیرین گل پسر نقل می شود و نقل مجالس استمژه

ما قانون داریم عصرها 1 ساعت (پایان را روی ساعت علامت می گذاریم) یا از شروع تا وقتی بابا بیاید ! و قتی بابا هست بجز روزهای تعطیل ممنوع است .

او هم قبول کرده . البته با مقاومت من ! اوایل با سلاح گریه و قهر با من می جنگید ولی پافشاری مادرانه ام مفید واقع شد مشغول تلفن

اگر بابا خانه باشد پسرش محترمانه با لحنی که بابانرنجد می گوید : بابا جان شما برو سر کار دیگه داره دیرت میشه . یه کمی هم دیرتر بیا اشکالی نداره " و بابا می شود کلافهقهرآخوقت تمام


پرانتز نوشت :

1-ما هیچ وقت نتوانسته بودیم تا قبل از peppa کودکمان را بیشتر از 2 دقیقه جلوی تی وی بنشانیم آن هم فقط با سی دی های خاله ستاره و شعرهای عمو پورنگ

2- این مثل را یادتان هست : "از اون ور بوم افتاده "چشمک

٣- ناگفته نماند ما 100 درصد ترجیح می دهیم peppa ببیند تا بن تن و مرد عنکبوتی و ...

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (5)

خاله نیلو
28 آذر 92 8:33
فدای شما بشم عزیز خاله ، شما گل پسر باهوش منی
مامان کیامهر
پاسخ
خــــــــــاله جون ویژه دوستون داریم
مامان آرشیدا
28 آذر 92 11:59
سلام دوست جون ،چه کار خوبی کردی ،من سی دی های بیبی انیشتن را حدود 1سال پیش برای آرشیدا خریدم ولی زیاد تمایلی نشون نداد و من هم متوقفش کردم .سی دی peppaرا چطوری می تونم تهیه کنم ؟در حال حاضر دارم با کارتهای صد آفرین باهاش کار می کنم ولی خودم زیاد حوصله ندارم .به پرستارش گفتم روزی یکساعت باهاش کار کنه .خیلی مادر نمونه ای هستم ....نابغه کوچولو-بزرگ مرد کوچک- را ببوس
مامان کیامهر
پاسخ
سلام عزیز دلم، کیامهرم اصلا بی بی انیشتین دوست نداشت حدس میزنم چون خیلی سرعت نمایشش کم بود حوصلش سر می رفت . سی دی های peppa را از سایت من و مامان یا مادران امروز می تونی تهیه کنی . به وبلاگ هیوا هم سر بزن لینکش هست.
الهام مامان علیرضا
28 آذر 92 16:26
عزیزم چه خوب که آپ کردیدچند وقت بود هر وقت می اومدم اون پست غمگین رو می دیدم و دلم یه جوری می شد چه خوب منم دوست دارم بخرم می دونی علیرضا اتفاقا خیلی علاقه داره من قبلا سی دی های تراشه های الماس رو که زبان اصلی بود و با لهجۀ عالی تلفظ می شد رو به علیرضا نشون می دادم ولی چون شنیدم ممکنه دچار دوگانگی بشه فعلا دست نگه داشتم تا زبون فارسی رو یاد بگیره بعد اونا رو شروع کنم. ببینم این سی دی ها کارتون دو بعدیه یا سه بعدی مثل بعبی ناقلا؟ آخه علیرضا فقط سه بعدی ها رو دوست داره
مامان کیامهر
پاسخ
ممنون از لطفت عزیزم .خیلی خوشحالم که دوست خوبی مثل شما دارم عزیز من تراشه های الماس را نمی شناسم ولی فکر کنم حالت اسلاید داشته باشه؟! این روش آموزش بازی و یادگیری به روش مونتسوری است که سحر استاد آقا در وبلاگ دخترش هیوا معرفی کرده خودش هم نویسنده کتابش هست و این روش را از 1 سالگی شروع می کنه و می گه ربطی به زبان مادری نداره .البته اگر خودت بخونی مطالبش را بهتره. اینا دو بعدیه ولی فوق العاده با کیفت ، رنگهای عالی ، تصاویر جذاب ، داستانهای آموزنده و خیلی شاد . کارگردانش خیلی معروفه. بعد از دیدنش این حسیه که به من و البته بقیه دست داد : ای کاش ما هم تو اون فضا زندگی می کردیم خیلی تعریف کردم نه!اینجوری توقعت می ره بالا و شاید علیرضا سلیقش با کیامهر فرق داشته باشهاگه بتونی ببینی بهتره دوستم
زهرا عمه سروش
29 آذر 92 13:48
یلدا شناسنامه هویت قوم به غارت رفته ماست،قومی که کوروش بزرگش میگفت:"هان ایرانیان،حتی اگر شاد نباشید وظیفه دارید شادی را گرامی دارید و غم را خوار شمارید." یلدا گوارای وجودتان باد.
مامان کیامهر
پاسخ
یلدا مبارک
الهام مامان علیرضا
30 آذر 92 23:46
عزیزم تراشه ها هم اسلاید داره هم فیلم های زبان ا صلی که این فیلم ها کارتون نیست و چند تا کودک هستند که با شعر و مکالمه زبان آموزی می کنند. من و همسرم هم برای اصلاح تلفظ هامون ازش استفاده کردیم
مامان کیامهر
پاسخ
چه عالی پس باید امتحانش کنم. دوستم خیلی تو این زمینه گزینه ها زیاده و انتخاب سخت.ولی من به آموزش مستقیم برای بچه خیلی اعتقادی ندارم و از اینکه بچه ها از آموزش زده بشن راستش میترسم. اگه روش سحر را خوندی دوست دارم نظرت را بدونم